יום חמישי, 17 בפברואר 2011

טכניקת הפילאטיס


טכניקת הפילאטיס כמו שהתפתחה למה שכולנו מכירים היום, היא תרגול שנועד לשפר את הגמישות והכוח תוך כדי חיבור טוב יותר בין הגוף והנפש. העלאת המודעות העצמית לכוח של הגוף תורם רבות לשיפור בביטחון העצמי. השיטה אותה פיתח ג'וסף פילאטיס מורכבת מסדרה של תרגילים ותנועות המתבצעות על גבי מזרן. בשלבים מתקדמים יותר משלבים באימונים גם אביזרים ומכשירי פילאטיס.
אז מה פילאטיס משלב?
הפילאטיס נולד לקראת אמצע המאה ה 20 בגרמניה. ג'וזף הצעיר החל ללמוד את שיטות האימון שהיו קיימות באותה תקופה כמו יוגה, אקרובטיקה ואפילו איגרוף. לאחר שחקר גם את ענפי הספורט מהעולם היווני-רומי החליט ליצור טכניקת אימון חדשה (פילאטיס) שתשתמש במיטב של כל תורת אימון ותחזק את השרירים והגידים שבאיברי הגוף. בהמשך הקים יחד עם אישתו סטודיו למחול בניו יורק והחל לאמן ספורטאים ורקדנים מקצועיים כיצד לשמור על גופם.
יתרונות השיטה של ג'וזף
היתרון בטכניקה זו הוא שלא יוצרים עומסים כל הגוף ולא מתעייפים. כתוצאה מכך הגוף לא נשחק והפציעות כמעט ולא מתרחשות. הפעילות אינה אירובית ולא שורפת קלוריות כמו ריצה או רכיבה על אופניים אבל מחזקת את הגוף באופן כללי והופכת אותו לעמיד יותר בפני פעולות יומיומיות. ניתן להגיע לאימוני פילאטיס מדי יום ולהרגיש נפלא. כדי להסיר את המשקל העודף ולהציג גוף מושלם, מומלץ לשלב אימון אירובי מספר פעמים בשבוע ולשמור על תזונה מאוזנת.
עקרונות בליבה
העיקרון שעליו מתבססים כל התרגילים בשיטת הפילאטיס הוא הנעת שרירי הליבה. שרירי הליבה העיקרים שבגוף הם:
  • שרירי הבטן החיצוניים והפנימיים. מושכים את הבטן פנימה לכיוון עמוד השדרה.
  •  זוקפי עמוד השדרה. ממוקמים לאורך עמוד השדרה.
  • שרירי האגן. מחברים בין פלג הגוף התחתון והעליון.
כששרירי הליבה חזקים הם יוצרים יציבות טובה בכול הגוף. באופן זה עוזרים לאלה הסובלים מכאבי גב ופרקים. כאשר מרכז הגב חזק והשרירים בו בריאים, המתחים שבגוך נרפים וגוף חופשי לנוע בקלות. התרגול מתבצע על גבי מזרן הפילאטיס בעיקר. חשוב לשים לב לתנועה מלאה ונכונה ופחות על מספר החזרות. אחד מעקרונות הפילאטיס הוא תנועה הרמונית בין הנפש והגוף.
פילאטיס - ראשית המחקר
במקורה הטכניקה החדשה נקראה קונטרולוג'י שפירושה פיתוח התיאום שבין הגוף למצב המנטלי והנפשי. הספר הראשון אותו כתב ג'וזף "חזר הלחיים דרך קונטרולוג'י" התפרסם ב1945 והציג לראשונה את 34 תרגילי הבסיס. תלמידיו בהמשך שכללו את השיטה והוסיפו תרגילים חדשים, אביזרים וגם מכשירי פילאטיס. היום ישנם סטודיו בכול מדינה בעולם. מדריכים לשיטה מוסמכים במרכזים מקצועיים ומקנים את הידע למתאמנים. שיטת האימון שיועדה בתחילה לשיקום פצועי מלחמת העולם הראשונה, הפכה לייעודית לספורטאים ולבסוף לנחלת הכלל. החיים הרבה יותר נעימים כשמקפידים על אימוני פילאטיס. 

פילאטיס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה